[pod]Diablo-letöltések,foci,filmek,zene,hírek,Videók
[pod]Diablo-letöltések,foci,filmek,zene,hírek,Videók
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
zenék
 
Linkin Park
 
Alien vs Predator a film
 
Barcelóna
 
Arsenal
 
Biciklik
 
linkin park
csoport kép
 
Legyen jó kedved
 
Alien
 
skull
 
Cannabis
 
Animációk
 
G.portálok
 
Mia G.portál
G-Portál – portál egyszerűen A G-Portál alapvető célja, hogy egyszerűen, webes felületen keresztül, programozói tudás nélkül is, bárki készíthessen magának weboldalt, vagy akár egy tartalommal bőven megtöltött, rendszeresen frissített portált is. Eközben a tárhellyel és a közzététellel sem kell bajlódnia, hiszen a portálja - létrehozásának pillanatától - bárki számára elérhető, ehhez nem kell teljesen elkészülnie az oldalnak, a tartalmat folyamatosan lehet feltölteni, módosítani. A tartalom és a képek számára 40 MB tárhely áll rendelkezésre, mely igény esetén bővíthető. Figyelem! A G-Portál nem támogatja semmilyen pornográf, warez, vagy jogdíjas zenei illetve video tartalom vagy ilyen tartalomra mutató link megjelentetését! A rendszer alapszolgáltatásai ingyenesek (cserébe egy frame és reklámok elhelyezéséért), de az új portálok létrehozásáért - egyszeri alkalommal - a regisztrációt követő 7 napon belül 20 kreditet (kb. 200,- Ft) kell feltölteni. Így az új felhasználó egy hétig ingyenesen kipróbálhatja a rendszert, és ezután dönthet, hogy megtartja-e a megkezdett portált, vagy sem. Ha megtartja, a továbbiakban teljesen ingyenes a portálépítő használata a kipróbált formában. Az 1.0 verzió kiadásától fogva, és részben már addig is - elérhetők kibővített tudású és/vagy üzleti jellegű szolgáltatások is. Néhány példa e szolgáltatásokból: * banner és frame nélküli oldalak (saját domainnel is) * hitelesített HTTP kapcsolat biztonságos eléréshez, kvázi VPN (munkacsoportoknak, távmunkásoknak, stb.) * dokumentumtár * munkanapló * rendelésfelvétel és -visszaigazolás * webshop * kiterjesztett webstatisztika * és még sok minden más... Persze az ingyenes verzió szolgálatásait is folyamatosan bővítjük, fejlesztjük. A fejlesztés A fejlesztés 2003.02.01-én indult. A rendszer teljesen stabil és jól használható, de béta állapotúnak tartjuk, verziószáma: 0.8. A tervezett, de még hiányzó modulok, és a félkész súgórendszer miatt nem mondjuk még ki, hogy a portálépítő elérte volna az 1.0 verziót. A tervezett ütemű fejlesztés eddig azért maradt el, mert a vártnál lényegesen nagyobb érdeklődés mutatkozott a portálépítőnk iránt. Így a csapat idejének jelentős részét a support és a megnövekedett forgalom miatti hardware-software fejlesztés köti le. Több, mint 331 ezer regisztrált felhasználója van a G-Portálnak, illetve a rendszerben létrehozott és üzemeltetett több mint 61 ezer portálnak. A 30. hét adatai alapján naponta átlagosan 75 ezer látogató mintegy 619 ezer oldalt tölt le a rendszerünkből. Így hát elmondható, hogy igen sokan "tesztelik" a béta verziót, sokat segítve ezzel a fejlesztő csapat munkáját. Mivel a rendszert programozók fejlesztik, és nem csak felhasználók - felhasználói szemlélettel, ezért is szükségesek a visszajelzések a további fejlesztésekhez. Jó, ha tudjuk, mi az, amit a felhasználó feleslegesnek tart, és mi az, amire mi esetleg nem is gondoltunk. Szervereink elérhetősége A G-Portál saját dedikált szervereinken fut, amelyek a BIX-en, a hazai gigabites gerincre csatlakoznak. Nem lehet panasz az elérési időre és a sávszélességre sem, hiszen a hazánkban jelenleg elérhető maximumot választottuk! Sajnos, az utóbbi hetekben a nappali időszakban túlterhelt a rendszerünk. A tavasszal beindított "tavaszi nagytakarítás" akciónkkal javítani akartunk a helyzeten, csökkenteni a terheltséget. Az ezt követő hetekben komoly javulás volt tapasztalható a rendszer megtisztításából fakadóan. Várakozásaink és az előzetes becslések ellenére azonban később tovább nőtt a portálok látogatottsága és a feltöltött anyag mennyisége. Ezért elérkezettnek látjuk az időt egy radikálisabb szerverbővítési lépésre, melynek finanszírozási tárgyalásai és technikai-lebonyolítási munkálatai folynak jelenleg is. Türelmet kérünk a bővítésig! Érdemes látogatni a gportal.hu-t! A rendszer fejlesztése során megjelenő újdonságokról, módosításokról a Híreink oldalon olvashatsz bővebben. Felelősség kizárása A fejlesztés alatt álló rendszerben a módosítások következtében előfordulhatnak működési hibák, adatvesztések. Ezekért felelőséget az 1.0 verzió alatt nem tudunk vállalni. (Az eddigi tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a biztonság már most is kielégítő, adatvesztésre eddig a mi hibánkból nem került sor.) Üdvözlettel: a fejlesztők
 
Nitró
 
Fórumok
 
érdekeségek
érdekeségek : még érdekességek

még érdekességek

  2005.01.29. 18:11

a filmről

Színes amerikai-kanadai-cseh-német sci-fi - hirdeti a film névjegye. Nagyjából ennyire kusza maga a történet is Paul W.S. Anderson tollából, valamint rendezésében. A címszerepben a filmtörténelem két legjelentősebb földönkívüli lénye (a gonoszabbik fajtából), mely két faj harca a vásznon - ismervén az eredeti történeteket - legalábbis megaprodukcióként kellett volna, hogy megszülessen. Az alaptörténet szerint Charles Bishop Weyland, a Weyland Társaság elnöke (Lance Henriksen alakításában) összeverbuvál egy maréknyi tudósból álló csoportot, hogy egy, az Antarktisz jégkérge alatt megbújó ősi piramisnál végezzenek kutatásokat. A piramis három fő emberi kultúra jegyeit hordozza magán (azték, egyiptomi és kambodzsai), az ott talált furcsa tárgyak, jelképek azonban korántsem emberi kezek nyomaira utalnak. Az expedíció a hol környezetvédő, hol világutazó Alexa Woods (Sanaa Lathan) vezényletével csakhamar egy százévente újra kirobbanó háború kellős közepén találja magát, ahol a predatorok maréknyi csoportja vadássza az anyakirálynő tojásai révén folyamatosan bővülő alien-sereget. A megzavarodott csoport menekülési esélyeit jelentősen rontja a tízpercenként átalakuló piramis, ahol egy addig szobaként funkcionáló terem pillanatok alatt képes hajszálvékony csatornává változni, a folyosók pedig a falak ide-odatolódásával hirtelen merőlegessé válnak addigi irányukhoz képest. A predatorok fémlándzsákkal, az alienek kis ütvefúró-fejükkel, valamint éhes arcramászó társaikkal, az emberek pedig kezdetleges lőfegyvereikkel szállnak szembe egymással. Folyamatos a küzdelem (vagy éppen a menekülés) a jeges templom termei közt, sorban hullanak mindhárom jelenlévő faj képviselői, míg végül az is kiderül, hogy a csata vége korántsem a történet befejeztét jelenti, s a zárófordulat további "Alien vs. Predator"-filmet vagy filmeket helyez kilátásba. A mottó tehát beigazolódni látszik: bármelyikük győz, mi veszítünk... Paul Anderson (aki csak utolsó két filmjére bővült a "jól mutató" W.S. köztes rövidítéssel) ezt megelőző pár filmjének egyike sem büszkélkedhetett átütő sikerrel, maradandó értékekkel ("Mortal Kombat", "Katona", "Halálhajó", "A kaptár"). Az "Alien vs. Predator" forgatókönyvét talán pont a vékonyka elismerés miatt nem merte más kezébe adni, dacára annak, hogy a két faj összeeresztése már jóval korábban megjelent, egy-két igen jónak mondható könyv formájában. A szokásos kliséket szép sorjában felvonultató filmnek számomra csupán két teljesen elfogadható eleme van: a díszletek hangulata és kidolgozottsága, valamint az idegen lények megjelenítése valós jelmezekben és maszkírozásban, ami a mai agyonrajzolt filmvilágban kellemes meglepetésként hat. Ezzel ki is merül a pozitívumok listája, ami nem túlságosan bíztató Harald Kloser zenéjének filmen kívüli meghallgatása előtt. Kloser-t napjaink egyik új tehetségeként tartja számon a filmipar, s bár már lassacskán negyven filmhez komponált zenét, a kevésbé ismert "13. emelet", és az idei év Emmerich-produkciója, a rendezőtől megszokott módon butácska "Holnapután" kivételével ezek jobbára német, később pedig amerikai tévéfilmekhez íródtak. A két (költségeket és reklámozottságot tekintve mindenképpen) szuperfilm révén Kloser végre belekóstolhatott az igazi hollywoodi zeneszerzés ízébe, s módja nyílt arra, hogy szép apránként kialakítsa a saját zenei ízlésének megfelelő hangzásvilágot, mindeközben persze ügyelve arra, hogy megfeleljen azoknak az elvárásoknak, melyeket az éppen adott produkció vezetői állítanak fel vele és a zenéjével kapcsolatban. Ha a "Holnapután" egy remek lehetőségnek számított ahhoz, hogy az addigi Emmerich-filmekhez írt David Arnold-muzsikákat alapul véve megpróbálja eltalálni a rendező általános filmzenei elképzeléseit, az "Alien vs. Predator" esetében kétségkívül jóval nehezebb dolga volt, mint kezdő álomgyáros komponistának. Lehetetlen ugyanis elvonatkoztatni a két idegen lény klasszikus értékű történeteihez írt zenéktől, s az ember joggal várhatta hát a készülő film milyenségétől függetlenül, hogy Kloser zenéje valamilyen formában visszautal majd Jerry Goldsmith "Alien"-témájának alapjaira, James Horner katonásabb, mégis jellegzetes "Aliens"-motívumaira, netán Elliot Goldenthal filmhez képest meglepően bátor, de annál meggyőzőbb monumentális káoszvilágára. (John Frizzell "Alien Resurrection" mellé írt zenéjét, csakúgy, mint a filmet, nem tekintem a valódi Alien-trilógia szerves részének) Arról nem is beszélve, hogy az 1987-es "Predator" nem csupán, mint film vált teljesen meglepő módon klasszikussá, de Alan Silvestri élete egyik legmarkánsabb, legeredetibb főtémáját komponálta hozzá. Ehhez képest több, mint bosszantó, hogy az alig 40 percnyi zene semmilyen formában nem tartalmaz egyetlen ismerős motívumot sem. Lehet persze töprengeni azon, hogy vajon nem a filmkészítők következetessége rejlik-e az egész hátterében, s talán megpróbáltak egy teljesen különálló filmet, esetleg további filmeket gyártani, melyben a korábbi történetek eredeti figuráin kívül mellőznek minden egyéb hasonlóságot. Felesleges azonban azon töprengeni, hogy mennyit emelt volna a film csekélyke nívóján, ha az adott pillanatokban felcsendülnek a klasszikus dallamok. Sokkal jobban passzolt volna ez a zene egy olyan sci-fi alá, amelyben két, teljesen új földönkívüli faj csatázik, s akkor minden bizonnyal könnyebben elfogadjuk, hogy Kloser esetleg tényleg tehetséges zeneszerző. Így azonban maradt nekünk olyan háromnegyed órányi zene, melyet maximum átlagos, filmbe olvadó munkának tekinthetünk, de semmiképp sem a bíztató tehetség jelének. A harmincnyolc perc 18 különálló tételre van bontva, ami előrevetítí a rövid, félbehagyott ötletek halmazát. A nagyzenekari összevisszaság számos számítógépes effekttel van tarkítva, ami a feszültség és a pillanatnyi ijedelem kifejezésére hivatott. Teljesen megdöbbentő, hogy bár az eredeti művek alaptémáit Kloser valóban messziről kerülte, számos olyan motívum bújik meg az albumon, amelyek nyugodtan lehetnének más zeneszerzők korábbi munkáinak kimaradt tételei. Az indító "1904" egész biztosan Goldenthal valamelyik sci-fi zenéjének egy fel nem használt anyaga lehet, a dallamtalanul vészjósló vonósok, a szokásos fúvós felhangokkal tarkított csattanások és a törzsi-, illetve pergődob adta káosz legalábbis erre utal. A második "Main Theme" ugyanakkor veszít a kezdeti dinamizmusból, és az egyszerű harmóniákra épített, lassú, ünnepélyességet árasztó tétel szépnek is tűnhetne, ha nem létezne már ezerféle hasonlóan komponált és hangszerelt elődje a Media Ventures stúdiókomplexumából. A filmzeneszerzés germán professzorának (értsd: Hans Zimmernek) szinte összes tanítványa írt már ehhez foghatót, én ezt a kvázi főtémát Klaus Badeltnek tulajdonítanám, ő ugyanis az egyik leginkább beszürkült, debütáló "Time Machine"-je óta önálló ötletre szinte képtelen Zimmer-klón. Más Media Ventures-művekkel még a tízes "Temple" című tételben érződik (melyet nyugodtan kibonthatott volna egy percnél hosszabbra is, az album egyik legjobb pillanata ugyanis ez a tompa tónusú zongorán alapuló, sejtelmes tétel), a "History Of The World"-ben, illetve a zárótétel második felében, ahol a klasszikus ünnepélyes lezárás kedvéért erősebb kórussal támogatva ismétli meg a főtémát. A számos teljesen dallamtalan és kibogozhatatlan zörejkavalkádból álló tétel többnyire olyan horrorfilmek kísérőborzalmait idézi fel, amelyeket nem szívesen hallgatunk meg önmagukban. A "Predator Space Ship", a "Hanging Bodies" (mint az album egyik legmozgalmasabb tétele), a "Dark World", az "Alien Fight" vagy az "Alien Queen" mind olyan, zeneiséget alaposan háttérbe szorító effektkáosztól harsognak, melyeket Harry Manfredini, Bennett Salvay vagy Elia Cmiral mesteri szinten űz. Igaz, ők nem is törekednek másra, Kloser viszont vélhetően nem kívánta egysíkúvá összeállítani az albumot, így számos olyan tétel is szerepet kapott, melyekben jómagam James Newton Howard műveire ismertem rá. A hármas "Antarctica" az effekttömeg után leginkább az "Outbreak" vagy a "The Fugitive" hangzásához áll a legközelebb, a "The Pyramid" szintetizátoros kórussal kiegészült emelkedettsége pedig a "Waterworld"-re vagy az "Atlantis"-ra emlékeztethet. A négyes "Bouvetoya Island", a hetes "Southern Lights" és a tizennégyes "I Need This..." sejtelmes és varázslatos szépsége után vészt hirdetően felmorgó bőgők pedig az úgynevezett Shyamalan-zenéket ("The Sixth Sense", "Unbreakable", "Signs") idézi fel. A magam részéről a felsorolásból a már említett "Temple" mellett a kimaradt három tételt tekintem az album valóban önállónak ható részeinek. Az ötödik "Down The Tunnel" elektronikus alapra építi a masszív vonósmenetelést, s a fúvósok kitartott hangú szólama érinti leginkább a Silvestri-féle "Predator" világát, mégis, mivel sokkal inkább mai hangszerelésű és jóval mozgalmasabbnak tűnik, ez lehet az egyik olyan pont, ahol Kloser tehetsége megcsillanni látszik. A másik egyértelműen a "Weyland's End", mely tétel esetében valóban dühítő az egy percet el nem érő rövidség, pedig a film, egyszersmind az album egyik csúcspontja. Minden szerepel benne, ami egy ilyen jellegű zenében kötelező: harci dobok, ellentmondást nem tűrően emelkedő hegedűk, erős fúvósok és egyre jobban, szinte a végletekig fokozott feszültség. S bár a kusza összevisszaság horror-módra nem mindig fülbarát, az utolsó előtti 'Showdown" mégis képes magával ragadni. Pláne a tételben felcsendülő furcsa ritmuskép, melyet Bernard Herrmannhoz hasonló, röviden de erőteljesen játszott vonóshangokkal alakít ki. A kiteljesedett ritmikai szekció a tétel közepén egészen varázslatos, végre hosszabban kibontott meneteléseket lehet hallani, fantasztikusan belépő kórus teszi az egész zenét még hátborzongatóbbá, ekkor kezdi el az ember igazán sajnálni, hogy nem ehhez hasonlót hallott egész idáig. Zárásként pedig kígyót meghazudtoló módon csúszómászó, igazi horror-hangulatot idéző effektköteggel búcsúzik, hogy helyet adjon a monumentális befejező tételnek, amely épp annyira idéz vissza az eddigi feszültségből, mint amennyire magasztosan ismétli meg a főtémát, kifejezve ezzel a szenvedést kísérő feloldozást. Nem hiszem, hogy igazságtalanok lennénk, ha azt mondanánk, hogy ehhez a történethet nem ártott volna az eredeti "Alien" és "Predator" motívumokat a mai kor zenei követelményeivel egyben közös egésszé gyúrni. És tulajdonképpen teljesen mindegy is, hogy maga a film végül milyenre sikerül, a filmzene egyik nagy erénye pont abban rejlik, hogy a felejthetőbb pillanatokat is képes többszörösen felülértékelni. Márpedig Harald Kloser munkája a film közben teljesen elvész, nem emelkedik ki jobban, mintha egy egyszerűbb tévés sci-fi-sorozat epizódja alatt hallanánk. A fentebb említett három tételben (no meg a hangszerelés vitathatatlan precizitásán) maximálisan érződik, hogy van valami a zeneszerzőben, ami akár későbbi produkcióiban igen komolyan megmutatkozhat majd. Ez a közel öt perc azonban édeskevés, összességében az "Alien vs. Predator" az átlagosnál is gyengébben muzsikál, s a "The Day After Tomorrow" hasonlóan erőtlen összhatását figyelembe véve hajlamos vagyok inkább más, szintén manapság felbukkanó, tehetséges zeneszerzőkre odafigyelni (lásd Jeff Danna egészen káprázatos "Resident Evil: Apocalypse" albumát). Kloser-t pedig rövid ismeretség után lehet, hogy jó sokáig elfelejtem.

 
óra
 
Naptár
2024. Május
HKSCPSV
29
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Számláló
Indulás: 2005-01-28
 
Barca
 
Happy Tree friends
 
Happy Tree Friends

kezdésnek itt egy oldal:http://happytreefriends.try.hu/

érdemes megnézni

 
Happy Tree fireds
 
Ne légy lusta
 
Happy Tree Friends részek
 
BMW
 
GTA:San Andreas
 
Star Wars
 
Motorok
 
NFS:Most Wanted
 
Matrix
 
Az uj BMW 750i
 
Szuzuku Gsx-R linkek
 
BWM 750 belsőtere
 
BMW linkek
 
mp3 lejátszók
 
Filmek
 
Shouth park részek
 
Vice City
 
Ne gépezz sokat
 

Hivatalos, hogy jön a Haikyuu!! Gomisuteba no Kessen movie! Magyar nyelvû plakát, magyar feliratos elõzetes!    *****    Todoroki Shoto Fanfiction oldal, nézzetek be és olvassatok! Új Shoto nendoroid blog az oldalon!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött :)    *****    Madarak és fák napjára új mesével vár a Mesetár! Nézz be hozzánk!    *****    Rosta Iván diplomás asztrológus vagyok! Szívesen elkészítem a horoszkópodat, fordúlj hozzám bizalommal. Várom a hívásod!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, egyéb épületek szigetelését kedvezõ áron! Hívjon! 0630/583-3168    *****    Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?